και άλλη μία αρνητική επίδοση στο ενεργηγικό της, παλεύει να μας πείσει ότι θα σώσει μέχρι και τον ελληνικό τουρισμό, επιφυλάσσοντας για τον εαυτό της τον ρόλο του από μηχανής Θεού.
Την ίδια ώρα, που η εταιρεία επιχειρεί να εμφανίζεται ως "σωτήρας" τα σε βάρος της δεδομένα διεθνώς αυξάνονται και πληθύνονται.
Πλέον πρόσφατο κρούσμα η στάση της ιρλανδικής low cost εταιρείας έναντι της ιταλικής αγοράς, την οποία επίσης η Ryanair ευαγγελίστηκε ότι θα σώσει από την κρίση, για να βρεθεί τελικά να εγκαλείται από διάφορες πλευρές όσον αφορά τις προθέσεις, αλλά και την ικανότητά της, για απόδοση φόρων προς το ιταλικό Δημόσιο.
Για του λόγου το αληθές, ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του γενικού γραματέα του ιταλικού Υπουργείου Μεταφορών, κ. Marco Veneziani, ο οποίος ευθέως αμφισβήτησε όχι τις προθέσεις, αλλά την ικανότητα της Rynair να ανταποκριθεί στους μαξιμαλιστικούς στόχους που θέτει -εν προκειμένω- για την ιταλική αγορά:
"Παραδίδοντας 'μαθήματα' στις εταιρείες που σέβονται τους Κανονισμούς και τηρούν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, η Ryanair αποτελεί, για άλλη μια φορά παράδειγμα, πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού, στις οποίες αποδεινκύνεται πραγματικός δάσκαλος" σχολίασε ο κ. Veneziani.
Ο ίδιος, πηγαίνοντας ένα βήμα παραπάνω, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα μεταδίδουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, σχολιάζοντας: "θα ήταν πραγματικά ενδιαφέρον να δούμε, αν δημιουργώντας επιχειρησιακή βάση στην Ιταλία, αλλά και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, και ανταποκρινόμενη πλήρως στις φοροδοτικές υποχρεώσεις της έναντι του ιταλικού κράτους, αλλά και στις υποχρεώσεις της έναντι των περιφερειών και των τοπικών αρχών, με τις οποίες συμβάλλεται, η Rynair μπορέσει να επιβιώσει".
Freelancers οι πιλότοι της Ryanair
Πρόσφατα η εταιρεία μπήκε σε νέους μπελάδες, μετά από την καταγγελία - βόμβα υπαλλήλων της πως δουλεύουν ανασφάλιστοι και πληρώνουν μόνοι τους τις στολές, τις ταυτότητες και τα μεταφορικά. Ορισμένοι πιλότοι της εταιρείας έστειλαν επιστολή στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Ιρλανδίας και τονίζουν ότι η Ryanair, μέσω της πολιτικής χαμηλού κόστους, τους αντιμετωπίζει ως «εξωτερικούς συνεργάτες» και όχι ως υπαλλήλους.
Σύμφωνα, μάλιστα, με το σκεπτικό της εταιρείας όσοι δεν έχουν ιδιωτική ασφάλιση δουλεύουν ανασφάλιστοι, καθώς, κάθε πιλότος έχει νομική και ηθική υποχρέωση να μην πετάξει εφόσον κρίνει ότι δεν είναι σε θέση να κάνει τη δουλειά του.
Εκπρόσωπος της εταιρείας, ωστόσο, διαψεύδει τις καταγγελίες και προειδοποιεί πως όποιος από τους πιλότους υπογράψει αυτή την επιστολή θα βρεθεί αντιμέτωπος με το ενδεχόμενο απόλυσης.
Το εν Ελλάδι παρελθόν της Ryanair
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα θυμίζουμε ότι έχουν περάσει μόλις τρεις μήνες από τα δείγματα γραφής της αεροπορικής εταιρείας για την ελληνική αγορά, και ακόμη σαν ιθαγενείς- περιμένουμε ένα σήμα από τα γυαλιστερά καθρεφτάκια της επιχείρησης.
Ήταν στα τέλη Απριλίου, όταν η Ryanair είχε υποσχεθεί τη διάσωση του ελληνικού τουρισμού,και ότι υπό τρεις προϋποθέσεις, μπορεί να προσελκύσει 10 εκατ. επιβάτες (4 εκατ. στην Αθήνα, 2 στην Θεσ/νίκη και 4 στα περιφερειακά αεροδρόμια) σε βάθος τριετίας.
Κακόπιστοι δεν είμαστε, απλά, περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα ...και πως αυτά θα μπορέσουν να ειναι θετικά, όταν όλα τα μηνύματα που έρχονται από το εξωτερικό για τη Rynair είναι κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά.
Η πικρή εμπειρία
Ασχέτως της διεθνούς εμπειρίας, το εν Ελλάδι παρελθόν της Ryanair δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας, μιας και η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία δείχνει να αντιμετωπίζει τη χώρα μας με μια εντυπωσιακή ελαφρότητα: εγκαινιάζει πανηγυρικά νέες αεροπορικές συνδέσεις ανά την Ελλάδα, για να τις διακόψει στη συνέχεια, μετά από εκβιασμούς και σκληρές τακτικές, για τις οποίες άλλωστε έχουν πικρή εμπειρία πολλά αεροδρόμια της Ευρώπης (Μασσαλία, Βαλένθια, Ζιρόνα, Αλικάντε).
Έτσι από τη μια αφήνει στα κρύα του λουτρού μια πόλη και μια ολόκληρη τοπική κοινωνία και από την άλλη πλήττει σοβαρά τους σοβαρούς παίκτες της αγοράς.
Πρόσφατα η εταιρεία επέλεξε τα Χανιά ως βάση της στην Ελλάδα, εκτιμώντας ότι θα μεταφέρει πάνω από 500.000 επιβάτες ετησίως. Όμως η ίδια εταιρεία, που εγκαινίασε τις πτήσεις της από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης στις 12 Απριλίου 2011, διέκοψε τα δρομολόγια της ένα χρόνο μετά. Αντίστοιχα, ανακοίνωσε την απόφασή της να σταματήσει όλες τις πτήσεις από τη Νέα Αγχίαλο από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Παρόμοιες κινήσεις διακοπής πτήσεων της συγκεκριμένης αεροπορικής εταιρείας έγιναν πέρσι στη Ρόδο και στην Κω.
Από ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Post A Comment:
0 comments: