ΦΙΛΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ

Total Pageviews

Blog Archive

Search This Blog

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Η ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ
Κάντε like κι εσείς
 aw2
.
 aw2

Χαράτσι τώρα και για τα αυτοκίνητα!

Share it:

Μετά την ανελέητη φοροεπιδρομή στα ακίνητα, το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζεται να κάνει το ίδιο και στους ιδιοκτήτες των Ι.Χ., τους οποίους σχεδιάζει να φορολογήσει με βάση την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου τους και όχι ανάλογα με τα κυβικά (όπως ισχύει σήμερα), ώστε
να μπορέσει να τους πάρει περισσότερα! Εμπνευστής του νέου ληστρικού σχεδίου είναι ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, ο οποίος προανήγγειλε στη Βουλή τις προθέσεις του για την νέα φοροεπιδρομή στα Ι.Χ., προφανώς γιατί δεν φτάνουν όσα εισπράττονται από τα τεκμήρια, τον ΦΠΑ, τα τέλη ταξινόμησης, τον φόρο πολυτελείας και τα τέλη κυκλοφορίας!

Το κόλπο που «εμπνεύστηκε» ο υφυπουργός Οικονομικών είναι απλό, αλλά καταστροφικό για τους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. Οι φόροι και τα τεκμήρια δεν θα υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμό της μηχανής, αλλά με βάση τη συνολική εργοστασιακή άξια του αυτοκινήτου.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ακόμα και τα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού θα φορολογηθούν με πιο «τσουχτερούς» συντελεστές. Στο «δόκανο» της Εφορίας θα μπουν πρώτα τα οικολογικά Ι.Χ., που πωλούνται σαφώς ακριβότερα σε σχέση με τα συμβατικά Ι.Χ. του ίδιου κυβισμού.

Το μεγαλύτερο πλήγμα θα δεχτούν τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό, υγραέριο ή πετρέλαιο, τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας, ακόμα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, που έχουν αυξημένο κόστος παραγωγής άρα και μεγαλύτερη εργοστασιακή αξία.

Το σχέδιο του κ. Μαυραγάνη έχει και μια άλλη διάσταση. Με τον νέο τρόπο φορολόγησης θα ευνοηθούν οι πολυεθνικές εταιρίες που διατηρούν αντιπροσωπίες στην Ελλάδα, σε σχέση με τους απλούς εισαγωγείς - πωλητές, που δεν έχουν πολλά περιθώρια για να «παίξουν» με την εργοστασιακή άξια των Ι.Χ.

Για να μειώσουν ή και να αποφύγουν χαράτσια που επιβάλλονται στην εργοστασιακή αξία, όπως ο φόρος πολυτελείας ή το τέλος ταξινόμησης, οι μεγάλοι όμιλοι «μειώνουν» την εργοστασιακή αξία των αυτοκίνητων που πωλούν στην αντιπροσωπία τους ώστε να πληρώνουν λιγότερο ή καθόλου φόρο και να μη χάνουν τα περιθώρια κέρδους τους. Αυτό δεν μπορούν να το κάνουν οι απλοί εισαγωγείς, καθώς δεν μπορούν να αλλάζουν συνεχώς τις εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους. Για να επιβιώσουν αναγκάζονται να αφομοιώνουν τους φόρους στη λιανική τιμή και να μειώσουν στο ελάχιστο το κέρδος τους, για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.

Η είδηση της επανεξέτασης του φορολογικού καθεστώτος από το υπουργείο Οικονομικών στα αυτοκίνητα προκάλεσε μεγάλη αναταραχή σε έναν ολόκληρο κλάδο, που βλέπει κάθε μήνα τις πωλήσεις του να μειώνονται. Οι φορείς λένε ότι το θέμα φορολόγησης των Ι.Χ. με βάση όχι τον κυβισμό του κινητήρα τους αλλά την εργοστασιακή αξία ανατρέπει πλήρως το μέτρο της απόσυρσης, το οποίο θα πρέπει να «προσαρμοστεί» ανάλογα.

Στέλιος Κράλογλου
Share it:

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Post A Comment:

6 comments:

  1. Που είναι το άδικο? Στο ότι θα πληρώνει ο καθένας ανάλογα με τα λεφτά που έχει? ΣΥΝΕΛΘΕΤΕ ΚΗΦΗΝΕΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο φιλόσοφος Αντισθένης συμβούλευε τους Αθηναίους να ανακηρύξουν με την ψήφο τους τα γαϊδούρια σε άλογα. Και όταν του είπαν ότι κάτι τέτοιο είναι έξω από κάθε λογική, ο Αντισθένης παρατήρησησε:
    “Μήπως και στρατηγούς δεν αναδεικνύετε άντρες απλώς με την ψήφο σας και χωρίς να έχουν πάρει καμία απολύτως εκπαίδευση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. alex του στουρναρα υφυπουργος εισαι;;; η απλος ψηφοφορος τους;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν καταλαβαινω την αντιδραση στο μετρο αυτο. Μεχρι στιγμης καποιος με ενα 1600αρι οικογενειακο επταθεσιο dacia πληρωνει τελη κοικλοφοριας 480€/χρονο, ενω καποιος με ενα 4000cc lexus πληρωνει 140€/χρονο ,ενω μαλιστα ο πρωτος αγορασε το αυτοκινητο του με 13000€ και ο δευτερος με 140000€. Ισα ισα η αλλαγη στο μετρο ειναι απαρετητη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγω δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει να πληρωνουμε για οποιοδηποτε αυτοκινητο.Οταν το αγορασαμε δεν πληρωσαμε τον φορο?Ποσες φορες θα το ξαναπληρωσουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Also Read

Τι απαντά η Εκκλησία της Ελλάδας στις πρωτοφανείς δηλώσεις Καλαντζή περί δημοψηφισμάτων για τις Εκκλησίες;

Του Μανώλη Κείου Πού είναι όλοι εκείνοι οι Ιεράρχες που πήγαιναν μαζί του στα συνέδρια και στις ομιλίες; Που είναι ε